mandag 26. april 2010

Taxi i midtøsten.

Chauffören: Welcome to Hebron! Are you UN?
Vi: No...
Chauffören: You are Tiph?
Vi: No, no, we are EAPPI.
Chaufffören: Ah! You are terrorists!
Vi: No, no! No terrorists! Accompaniers! Human rights! Peace in the Middle East!
Chauffören (tänker): Oh… no, not ‘terrorists’…it’s not the right word… Ah! Yes! I mean TOURISTS
Gule taxier og servicer i Hebron

Denne samtalen synes jeg er helt fantastisk! Derfor måtte jeg låne den fra Sofie på Hebron-teamet. Sjekk ut hennes blogg fra Hebron på http://www.jerusalemcafe.blogspot.com/

3 kommentarer:

  1. Hei Silje!
    Jeg har begynte å følge bloggen din, så på Facebook for noen uker siden at du hadde dratt nedover. Det er utrolig modig det du driver med, og jeg må si at enkelte av innleggene dine er som spenningsnoveller å regne. Masse lykke til, og fortsett med å skrive så godt som du gjør.
    Klem fra Kristine H.

    SvarSlett
  2. Hei Kristine:-)
    Så koselig at du følger bloggen min, og tusen takk for kommentaren og at du synes jeg skriver bra. Veldig hyggelig, og er det noe du synes jeg skal skrive mer om så er det bare å komme med forslag!
    Håper alt går bra med deg om dagen!?:-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Taxi i Midtøsten ja, dette var en utrolig morsom historie, jeg har viderefortalt den til mange allerede!
    Godt at man kan se humoren innimellom, det er nok av triste ting å se. Men så er det dog en hverdag i "Det hellige land" også, og så mye vakkert og spennende å se, og mange hyggelige mennesker å møte. Jeg er glad for at jeg har vært der, har i hvertfall sett litt av det du nå opplever. Jeg er litt sjalu, skulle gjerne ha vært der sammen med deg...
    Hilsen mamma

    SvarSlett