onsdag 7. april 2010

Stars & Bucks!

Inngangen til Stars & Bucks Cafe

Jeg går gjennom Ramallah, på vei til et møte...folk svirrer rundt meg på alle kanter, noen roper "Welcome, welcome", - endelig litt bylarm! Butikker, taxier, blinkende lys, ah, jeg er og blir en byjente. Mens jeg svinger meg gjennom folkemengden tenker jeg, "Hadde jeg bare hatt en kopp kaffe i hånden nå så hadde alt vært perfekt!". Og så, så åpner veien seg til en stor rundkjøring/plass og der...rett foran meg...ser jeg "Stars & Bucks"!

Jeg lukker øynene. Er det sant? Starbucks?? Åpner de igjen. Nei, ikke Starbucks, men Stars & Bucks!!? Jeg lurer meg på om noen har vært i USA (eller hvilke som helst storby i Europa, Asia) og tenkt at denne kjeden var jammen meg bra, den må vi ta med oss hjem til Ramallah!?

Jeg er blitt fortalt at de har den herlig, forfriskende, nydelige frappuchinoen med krem på toppen, så én ting er sikker...jeg skal tilbake dit. Og takk skal du ha, du som brakte med deg coffee-heaven til Ramallah, jeg er deg evig takknemmelig! (-selv om jeg er litt usikker på om dette er lovlig!?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar