torsdag 15. april 2010

FN og Røde Kors

UNOCHA (United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs) produsererkart, områdebeskrivelser osv. over det okkuperte palestinske området.

Her om dagen hadde jeg et møte med FNs kontor for koordinering av humanitære saker og Den Internasjonale Røde Kors-komiteen på dagsplanen. Vi samarbeider med begge og rapporterer til deres hovedkontor. Denne gangen hadde vi noen spesielle landsbyer og saker vi ville ta opp med de for å høre om de kunne gjøre noe for landsbyene, og de/vi ønsket å utveklse informasjon om hva vi ser på "bakken".

Jeg visste at det kun var et møte, ikke et jobbintervju, men jeg tok alikevel på meg nystrøken skjorte og byskoene mine (ja, jeg har nå fått en egen kategori sko som nå blir kalt for bysko...aka. de uten sauelort og geitelukt). Det kan jo ikke skade, man vet jo aldri!

ICRC sine kontorer. De jobber blant annet med tilgang til vann, noe som er et stort problem her, og vi samarbeider i en landsby som har vært uten vann i en lang periode fordi de er blitt nektet å reparere rør og brønner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar