tirsdag 13. juli 2010

Spennende fotoprosjekt + tåregass på vei hjem


To søte jenter som var veldig nysgjerige på hva vi holdt på med inni fotobutikken.

I dag har jeg vært i Ramallah for å gjøre klar et prosjekt jeg har på gang. Har et godt team med meg i sommer som var like tent på ideen som jeg håpet de ville bli og jeg tror prosjektet kan bli ganske bra. Mer informasjon om det kommer senere.

I minibussen på vei ut av buss-stasjonen begynte vi plutselig alle å hoste. Det svidde i halsen og øynene, og ingen skjønte hva som skjedde. Sjåføren og mannen som satt fremst snudde seg frenetisk og lukket alle vinduene mens de brukte lommetørkler til å dekke munn og nese. Det var noe merkelig kjent ved denne følelsen, hostingen og sviingen; tåregass. Midt i sentrumsgatene var det altså tåregass. Trafikken og livet utenfor fortsatte som normalt i rushtiden i det vi kjørte avgårde, så vi vet ikke hva som skjedde. Og vi vil antakelig ikke finne det ut heller. Hvis det ikke var noe stort så havner det nok ikke i nyhetene. Men merkelig var det. Midt i sentrum, i de travleste gatene i dét alle skal hjem fra jobb.

1 kommentar:

  1. Uff... Du har en litt annen hverdag der nede enn vi kan tenke oss!!

    Men, det blir spennende med prosjektet da, gleder meg til å høre mer;-)

    klem fra Janne

    SvarSlett