mandag 12. juli 2010

"barna føler seg trygge foran huset deres".


Hver kveld de siste 4 ukene har vi hatt barna i landsbyen utenfor huset vårt. Vi er ikke alltid der med de, men de leker, løper, sykler og prater med hverandre. De er veldig sammensveiset og passer på hverandre. Fra 3 år til 16, alder og kjønn spiller ingen rolle....bor du i landsbyen er du med i leken.

Og hver kveld har nabokonen begynt å servere de te. Det er akkurat som om de har en liten klubb her utenfor vinduene våre. Noen ganger sitter jeg ute med de. Jeg trenger ikke å si så mye, bare sitte der og drikke te med de.

En av damene i landsbyen kom bort til meg i går og sa, "de føler seg trygge foran huset deres, tusen takk.".
Hva kan man si...vær så god. Helst vil jeg si, det er en menneskerettighet å føle seg trygg. Alle barn har rett til å leke, alle barn har rett til å føle seg trygge.

1 kommentar:

  1. Dette var en solskinnshistorie Silje!
    Jeg haaper at de nye ledsagerne klarer aa videreföre denne tryggheten for barna i landsbyen. Og jeg haaper jeg kan faa vaere med deg ned og besöke alle sammen der en dag!

    Hilsen mamma

    SvarSlett