tirsdag 29. juni 2010

Premierekveld


Etter en lang dag på jobb i Jerusalem blir vi bedt om å gå på en premiere på det Palestinske Nationalteateret. En dokumentar om tilværelsen for palestinere i Jerusalem står på plakaten og Norsk Folkehjelp sponser.

We Will Not Leave er tittelen og beskriver livene til familiene som er rammet hardets her i Jerusalem.

En god blanding av politikere, studenter, palestinske kunstnere og skuespillere, og internasjonale er til stedet. Det er godt å samles til ting som dette innimellom, selv om jeg egentlig gjerne skulle ha lagt meg i sengen min og sett en drama-komedie. Men det er godt å møte kjente og se at kulturlivet i Palestina blomstrer og filmlagere så vel som unge kvinnelige skuespillere står på for å spre glede og håp blant sine landsmenn.

God natt alle sammen, nå tar jeg kvelden. Takk for at dere følger meg og leser, det setter jeg stor pris på og jeg er veldig takknemlig.

1 kommentar:

  1. Og jeg er veldig takknemlig for at du deler med oss!

    Mamma

    SvarSlett