lørdag 27. mars 2010

Demonstrasjon med Israelske fredsorganisasjoner


Hver fredag arrangeres det ulike fredelige demonstrasjoner blant israelere som er i mot okkupasjonen. Jeg var på to av de i dag, og det er jeg utrolig glad for at jeg gjorde selv om jeg var sliten og egentlig ville gå tilbake til rommet mitt. Jeg tror det var flere som følte at pågangsmotet og håpet hadde sluknet litt etter alt vi har sett og hørt den siste tiden. Og det føltes så utrolig bra å møte vanlige israelere som stod stille i en fredelig demonstrasjon mot husødeleggelser og urettferdighet.


Alle typer mennesker var til stede, og masse journalister og fotografer. Det var en god og rolig stemning og godt å faktisk høre og se at det er støtte blant folk på okkupasjonsmaktens side til en fredelig løsning.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar