tirsdag 18. mai 2010

17. mai feiring i det palestinske området



Gratulerer med dagen som var i går alle sammen! Jeg tok meg en halv fridag og dro til den norske konsulen som arrangerte en stor lunsj for alle norske i området. I en nydelig hage, pyntet med røde, hvite og blå blomster, tilbrakte folk fra ambassaden i Tel Aviv, det norske representasjonskontoret i det palestinske området, FN og andre organisasjoner, og journalister formiddagen i skjønn forening. En god blanding med spennende nordmenn!

Det var laks, norske sanger, tale, sekkeløp for barna, is, pølser, ja, akkurat slik en 17. mai feiring skal være. Ronja og jeg følte oss ikke akkurat overpyntet, jeg skulle gjerne hatt et litt bedre antrekk for dagen, men når man bor langt ute på landsbygda med sauer og høner som nærmeste nabo da er ikke akkurat penkjole noe man savner.

Håper dere alle hadde en god feiring i går.

2 kommentarer:

  1. Så fint at dere fikk anledning til å feire 17. mai i sammen med de andre nordmennene i området! Det er en litt spesiell dag, og betyr kanskje enda mer når man har vært utenlands en stund. Det så ut til å ha vært en fin feiring i følge bildene, glad for det!
    Og når det gjelder antrekket, så forstår jeg hva du mener...men vi som kjenner deg, vi vet at du kan kunsten med å pynte deg vet du:-)

    Mamma

    SvarSlett
  2. Så koselig at dere fikk feiret 17. mai. Vi jentene lurte veldig på hva du gjorde den dagen. Det så ut som en veldig fin (og annerledes) dag.

    God tur til Jordan - og lykke til!

    Jeg er så stolt av deg, Silje. Og ja; take care ;)

    Klemmer fra Heidi

    SvarSlett